Snopp, jag säger då det

2010-09-29, 02:06:26 / Kategori: Allmänt
Vissa saker etsar sig verkligen fast hur dumt och onödigt det än är. Jag menar vissa kan rabbla Sveriges alla älvar, städer osv. Det kan inte jag. Däremot kommer jag fortfarande ihåg några få beteckningar på kemiska grundämnena (jag har inte behövt använda mina skills på sex år.)

Vissa var ju liksom nemas problemas att lära sig, då snackar vi typ syre, väte och kväve och de uttjatade ämnena medans andra var lite knivigare. Var tvungen att hitta på små minnes grejer för att komma ihåg. Men nu när jag tänker tillbaka så förstår jag inte riktigt hur min hjärna fungerade i 15-årsåldern. Skit i det.

Bly = PB
Vet jag med säkerhet, eftersom jag tänkte på min bror (pantad brorsa) och jag tyckte han hade bly i huvudet. Han var ju jämt så seg.

Tenn = SN
Helt klart eftersom jag associerade tenn med snopp, varför vet jag inte. Men denna var jag bombsäker på.

Jamenvisst.

Man kan ju börja undra varför detta tar upp endel av mitt minnesutrymme som hade fått kunna tas upp av något annat kanske lite viktigare kunskap. Vad har jag för nytta av det här? Va?

Skithjärna.




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?