Om mig

2010-11-17, 18:03:03 / Kategori: Allmänt
Jag föddes på Piteå BB den 5 maj 1989. Ganska snabbt visade det sig att jag var en väldigt glad skit med spikrakt hår, som släpade omkring på min gosedjursapa Åssi vart jag än gick.

Cirka fyra år senare hade jag fått en lillebror, och var fortfarande en glad skit med spikrakt hår. Min favorithobby var att hoppa på ett ben och fälla min lillebror när han skulle lära sig att gå. Åssi hade jag fortfarande med mig överallt.

I skolan var jag asbra på att stava och skriva fint och räkna rätt, men det var något som inte riktigt stämde för alla rätt på proven hade jag inte. Sen var det de här med hångeldebut, min lillebror han gjorde hångeldebut flera år innan mig. Det störde mig rätt mycket. Åssi fick inte längre följa med precis överallt, bara till väl valda platser.

Jag drömde asmycket om att flytta hemifrån. Inte alls för att jag vantrivdes hemma eller så, utan för att det verkade så kul att få möblera ett eget hem. Drömde om vilka Ikea möbler jag skulle köpa och jag skulle definitift ha platt-tv, det var jag dödssäker på. Ett halvår efter jag fyllt 18 flyttade jag. Jag tog med mig Åssi, men köpte inte alls de där Ikeamöblerna som jag hade tänkt och ingen platt-tv heller.

Nuförtiden bor Åssi tillsammans med mig på furuberget i Piteå. Det har blivit astråkigt att bo själv, tycker jag, men annars väldigt skönt. Drömmer om mina Ikea möbler, dricker kaffe, ser på en hel drös med serier, tänker på sömn, tränar för lite och sover för mycket. Jag tror att jag fortfarande är en ganska glad skit i grunden. Och jag vet med största säkerhet att jag fortfarande har spikrakt hår. (Och en platt-tv det har jag fortfarande inte skaffat mig.)




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?